Ķīnas automobiļu tirgus sasniedz pagrieziena punktu, jo elektromobiļi un hibrīdautomobiļi veido pusi no jūlija

Jūlijā Ķīnā puse no visiem pārdotajiem automobiļiem bija vai nu jauni, tīri elektriski transportlīdzekļi (EV), vai hibrīdie automobiļi.

Tas ir pagrieziena punkts, kas uzsver, cik tālu pasaulē lielākais automobiļu tirgus ir apsteidzis Rietumu partnerus EV ieviešanā.

Tā saukto jauno enerģijas transportlīdzekļu (NEV) skaits pagājušajā mēnesī salīdzinājumā ar to pašu periodu pirms gada palielinājās par 37 %, veidojot rekordlielu 50,7 % no automobiļu pārdošanas apjoma, liecina Ķīnas Vieglo automobiļu asociācijas (CPCA) dati.

Pirms trim gadiem EV automobiļu pārdošanas apjoms Ķīnā veidoja tikai 7 % no kopējā automobiļu pārdošanas apjoma, taču lieli ieguldījumi elektromobiļu piegādes ķēdēs ir veicinājuši vietējās elektromobiļu nozares izaugsmi, liekot daudziem atzītiem ārvalstu zīmoliem censties panākt šo rādītāju.

Turpretī Amerikas Savienotajās Valstīs elektrisko un hibrīdautomobiļu pārdošanas īpatsvars šā gada pirmajā ceturksnī sasniedza 18 %, liecina ASV Enerģētikas informācijas administrācijas (U.S. Energy Information Administration) dati.

NEV pieauguma temps Ķīnā paātrinājās no 28,6 % pieauguma jūnijā. Jūlijā tīri elektrisko transportlīdzekļu skaits pieauga par 14,3 %, salīdzinot ar 9,9 % pieaugumu jūnijā.

NEV pārdošanas apjoma pieaugums palīdzēja dažiem vietējiem zīmoliem, tostarp BYD un Li Auto jūlijā uzstādīt jaunus mēneša pārdošanas rekordus.

Kopējais automobiļu pārdošanas apjoms iekšzemes tirgū samazinājās par 3,1 %, turpinot kritumu jau ceturto mēnesi pēc kārtas, jo patērētāju uzticēšanās ir vāja, ekonomikai cenšoties uzņemt tempu ieilgušās nekustamā īpašuma tirgus krīzes apstākļos.

Vājums automobiļu tirgū lika Ķīnas valsts plānošanas aģentūrai jūlija beigās paziņot, ka naudas subsīdijas transportlīdzekļu iegādei tiks divkāršotas – līdz 20 000 juaņu (2785 USD) vienam pirkumam – un tiks piemērotas ar atpakaļejošu datumu, sākot no aprīļa, kad subsīdijas tika ieviestas pirmo reizi.

Dažās pilsētās, kurās ir noteikti ierobežojumi automašīnu iegādei, ierobežojumi ir atviegloti. Piemēram, galvaspilsēta Pekina pagājušajā mēnesī paziņoja, ka tā piedāvās palielināt NEV licenču kvotu par 20 000, kas ir pirmais ierobežojumu atvieglojums kopš stingras kvotu sistēmas ieviešanas 2011. gadā, lai mazinātu satiksmes sastrēgumus un uzlabotu gaisa kvalitāti.

Arī ieilgušais cenu karš, kura laikā vietējie zīmoli konkurēja ar jaunākiem un lētākiem modeļiem, mazinās, jo autoražotāji cenšas aizsargāt peļņu, un tiek sagaidīts, ka augustā un septembrī turpinās stabilizācija.

 

Leave a Comment